29 de milioane lei pentru greii din constructii

Virgil Dumitru, Catalin Spataru si Corin Boian se confrunta pe strazile greu incercate ale orasului Costesti. 29 de milioane de lei sunt puse la bataie pentru reabilitarea si modernizarea strazilor urbane, a podurilor, a trotuarelor si a parcarilor, una dintre cele mai mari lucrari care au poposit in curtea primarului Ion Baicea in ultimii ani.
Punga fiind asa de mare, s-au aruncat la lupta greii constructiilor din judetul Arges, precum Comesad – condus de Virgil Dumitru, General Trust a omului de afaceri Catalin Spataru, si Krantz Eurocenter al lui Corin Boian. Licitatia lansata in sistemul electronic de achizitii publice la inceputul anului trecut a ajuns acum la etapa dura a contestatiilor. Regii asfaltului din Arges l-au contestat pe Baicea si s-au plans Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor in mai multe etape.

General Trust – probleme la betoane

In luna septembrie, primaria Costesti a informat firma General Trust ca oferta este inacceptabila. Cu toate ca societatea a raspuns celor 23 de intrebari din clarificari, autoritatea contractanta a respins oferta. Primaria Costesti a fost nemultumita de faptul ca „pretul pentru betoane este neobisnuit de scazut, fiind situat sub pretul de productie practicat pe piata”. General Trust a replicat ca „autoritatea contractanta nu este in masura sa impuna politica de pret stabilita de managementul sau, in ceea ce priveste sortimentele de betoane produse si comercializate”. Comisia de evaluare a fost de parere ca s-a incercat inducerea sa in eroare prin oferta financiara scazuta si a respins-o.

Oferta Krantz – declarata inacceptabila

Oferta firmei conduse de Corin Boian a fost, de asemenea, respinsa de Primaria Costesti. Krantz a precizat ca decizia autoritatii contractante este nelegala, aratandu-se ca „in ceea ce priveste motivul de respingere legat de faptul ca asociatul Peyber Hispanica a prezentat in documentele de calificare un contract insotit de o recomandare din partea beneficiarului in care se precizeaza ca data de finalizare a contractului anul 2026, contestatoarea arata ca respectivul contract este de concesiune si presupune executia etapizata a lucrarilor si exploatarea ulterioara a drumurilor executate”. Este normal, a precizat firma, ca executia sa dureze mai putin decat perioada contractuala, intrucat perioada majoritara in acest tip de contract este una de exploatare. Primaria Costesti a mai fost nemultumita de faptul ca din cei sase membri ai Consiliului de administratie al Peyber Hispanica a fost depus un singur cazier judiciar. Oferta Comesad Drumuri a fost declarata inacceptabila, iar contestatia acestei firme a fost, de asemenea, respinsa. In acest moment,  licitatia este in desfasurare, dar conform unor surse exista riscul sa fie anulata.

28.800.000 lei este valoarea contractului pentru care greii constructiilor din Arges se lupta la Costesti 20 de kilometri de drum vor fi asfaltati doua poduri reabilitate trei parcari noi valoarea investiției este asigurata in proportie de 85% din fonduri europene prin Ministerul Dezvoltarii, in cadrul Programului Operational Regional, 13% din bugetul de stat si 2% din bugetul local. …