Ce este marketingul agil? Marketingul traditional se adapteaza la schimbari

Adaugarea adjectivului „agil” la un termen precum marketing poate sa nu fie foarte nou pentru multi. Daca sectorul este caracterizat de ceva, este necesitatea de a fi constienti de orice tendinta noua care apare. Totusi, chiar acum asistam la un „bombardament” constant al platformelor, canalelor, instrumentelor care face aproape imposibil sa le incerci pe toate.

In acest context, Agile Marketing apare cu scopul de a stabili o serie de principii care sa fie luate in considerare in fata vitezei schimbarilor impuse de piata. Pe 11 iunie 2012, un grup de marketeri s-a adunat la San Francisco pentru SprintZero, primul forum pentru profesionistii din Agile Marketing. Jim Ewel si John Cass au fost liderii acestei discipline, bazate pe aplicarea metodologiilor agile de dezvoltare software in marketing.

Care este obiectivul principal al marketingului agil? Imbunatatiti capacitatea de a reactiona si de a actiona in fata schimbarilor de pe piata care afecteaza marketingul companiei dvs. si care apar cu mare viteza. Trebuie sa stii sa te adaptezi la lucruri noi in timp pentru a te diferentia de concurenta.

Cele sapte principii ale Marketingului Agil

Manifestul Agile Marketing se bazeaza pe o serie de valori preluate din Manifestul Agile Software Development si se bazeaza pe sapte principii:

  1. Validati ipotezele de mai sus opinii si conventii

Marketingul Agil se remarca prin natura sa neliniara, adica invatarea va fi validata printr-un ciclu de feedback: implementati, masurati si invatati, nu prin opiniile celor care s-ar putea sa stie cel mai mult despre subiect.

  1. Colaborare axata pe client intre ierarhii si silozuri

Colaborarea, axata pe nevoile clientilor, produce un marketing mai bun decat deciziile izolate, razboaiele de teren intre departamente si aderarea stricta la luarea deciziilor ierarhice.

  1. Campanii adaptive si iterative peste mega-campanii

O abordare neliniara si adaptativa, care presupune inceperea cu o strategie mica si implementarea rapida a acesteia, invatarea din succes sau esec cu clientii si adaptarea pentru a continua invatarea, este de preferat unui proces conventional in care ideile mari sunt create si apoi lansate. tind sa esueze frecvent sau sunt justificate cu valori menite sa-si acopere erorile.

  1. Procesul de descoperire a clientului prin predictii statice

Clientii nu actioneaza intotdeauna previzibil. Marketingul este un act de descoperire a clientilor; Intelegerea clientilor este o munca grea si necesita respect constant pentru acestia si angajament consecvent.

  1. Planificare flexibila vs. planificare rigida

Planurile trebuie sa se adapteze la schimbare. Planificarea in sine nu este rea. Dupa cum a spus Dwight D. Eisenhower, „Planurile nu sunt nimic; planificarea este totul.” Totusi, marketingul este ca razboiul: daca planurile de lupta nu supravietuiesc contactului cu inamicul, niciun plan de marketing nu supravietuieste contactului cu piata reala in continua schimbare.

  1. Raspundeti la schimbare in loc sa urmati un plan strict.

  2. Multe experimente mici pe langa cateva pariuri mari.

Avantajele marketingului agil

Google, Apple, Spotify… Acestea sunt unele dintre cele mai recunoscute companii astazi. Succesul sau se datoreaza in mare masura implementarii modelelor si metodelor de afaceri agile precum Kanban sau Scrum, precum si strategiilor de marketing agile.

Dupa cum am vazut in principiile anterioare, principalul beneficiu pe care il aduce companiilor este interesul pentru client. Toate strategiile de marketing sunt orientate catre nevoile clientilor si sa ofere un raspuns rapid la cererea acestora. O filozofie mai concentrata pe producator este pusa deoparte pentru a se concentra pe consumator. De asemenea, ne permite sa identificam cine sunt clientii nostri potentiali si sa-i atragem prin retelele sociale, marketingul de continut si alte moduri.

In acelasi mod, desi incercarea diferitelor instrumente poate duce la esec, acesta este cel mai bun mod de a sti ce este mai bine pentru noi. In prezent, practic totul este masurabil, asa ca putem analiza informatiile care ne parvin din diferite canale si sa apreciem daca ar trebui sa optam sau nu pentru aceasta solutie.