Ce sunt software-urile GDS si pentru ce sunt acestea?

GDS-urile (Global Distribution System sau Global Distribution Systems) sunt sisteme computerizate utilizate in principal de agentii de turism, hoteluri sau companii aeriene si le permit sa acceseze in timp real rezervarile utilizatorilor, dar si alte servicii suplimentare precum bilete de transport, excursii, asigurari etc.

Initial, aceste proiecte au aparut in cadrul companiilor aeriene care aveau nevoie de un sistem computerizat care sa poata gestiona eficient rezervarile. Odata cu venirea internetului, a fost posibil sa se faca toate rezervarile imediate si sa se ofere pachete turistice complete. Datorita acestor software-uri interconectate care gazduiesc baze de date uriase, utilizatorii au mai multe facilitati atunci cand vine vorba de alegerea calatoriilor si planificarea rutelor, deoarece integreaza de obicei mai multe servicii.

Avantajele utilizarii software-ului GDS

Acestea sunt principalele avantaje pe care ni le aduce utilizarea software-ului GDS:

  • Sunt sisteme disponibile si accesibile in timp real, cu o rata de succes de 99,9%.
  • Gama larga de furnizori de diverse servicii si posibilitatea de cumparare in acest moment.
  • Acestia proceseaza in cateva secunde o cantitate mare de date in serviciul consumatorilor.
  • Utilizarea acestuia face disponibile informatii de la mii de agentii din intreaga lume.
  • Va permite sa comparati preturile si disponibilitatea diferitelor servicii.
  • Permite integrarea continutului vizual si audiovizual sau a informatiilor suplimentare despre locurile de destinatie.
  • Software actualizat, automatizat si eficient.
  • Acestea permit clientilor sa fie informati electronic cu privire la starea comenzii lor (trimite paginare, evenimente neprevazute etc.).

Principalul software GDS

In cadrul sectorului turistic se remarca mai multe programe dedicate acestei industrii care incearca sa globalizeze si sa integreze cele mai multe servicii posibile pentru o experienta mai buna a clientilor. Printre cele mai remarcabile gasim:

  • Amadeus: un software de calatorie care propune solutii globale cu diverse caracteristici. Are 31% din cota de piata si este una dintre cele mai populare din Europa. A fost dezvoltat de Iberia, Lufthansa, Air France si SAS in 1987. In prezent, are sediul central in Madrid, dar centrul de date este in Germania, in orasul Erding.
  • Sabre Holdings: A fost creat de IBM cu intentia de a gestiona rezervarile de calatorie ale American Airlines in anii 1950. In prezent il urmareste foarte indeaproape pe Amadeus cu 30% din cota de piata si integreaza mai multe servicii turistice pe langa rezervarea zborurilor si chiar detine propria sa agentie de turism cu sediul in Texas.
  • Galileo: este urmatorul software care va captura mai multa cota de piata cu 26%. Apartine companiei Travelport si a fost creata in 1987 de diverse agentii de zbor europene pentru a concura cu gigantii momentului, precum Sabre.
  • Worldspan: De asemenea, este detinut de Travelport si a fost dezvoltat initial de TWA, Northwest Airlines si TWA in anii 1990. Predecesorul sau, TWA PARS se remarca ca primul GDS care a vazut compania integrand agentiile de turism in software. Astazi ajunge la 12% din cota de piata.
  • Travelsky: cu o rata de piata mai mica, dar cu o nisa de piata foarte specifica, gasim acest software, care aprovizioneaza in principal pietele din China si Coreea de Sud. Are sediul in Beijing si a fost fondata in 2001.
  • Abacus: La fel ca TravelSky, opereaza pe piete specifice (Pacific si Asia). Fondata in 1988, are sediul in Singapore si are in prezent reprezentanta in peste 20 de tari, inclusiv Japonia, Malaezia, Filipine si India.
  • KIU Systems: in ciuda tineretii sale (2002) este unul dintre principalele GDS cu prezenta pe piata din America Latina. Are sediul in capitala Argentinei si are o prezenta si in Venezuela, Mexic, Ecuador, Bolivia, Columbia si Peru.

GDS sunt viitorul turismului

Era digitala a revolutionat modul nostru de a impartasi si de a obtine informatii. Dupa cum am vazut, GDS-urile au revolutionat industria agentiilor de turism cu un pas mai departe si ceea ce initial a servit doar la gestionarea rezervarilor de zboruri a reusit sa integreze multe mai multe functii in timp real. Bazele de date incep sa puna bazele viitorului digital si nu este de mirare ca multe alte sectoare preiau modelul GDS si il aplica in alte domenii de vanzari pentru a ne usura viata de zi cu zi.