Un curator, in muzeele de arta, este cel care alege strategic colectiile care pot interesa un anumit public. Ei bine, specialistii in marketing au adaptat termenul la domeniul lor ca curatie de continut, in care cautarea, colectarea si filtrarea informatiilor sunt esentiale pentru a atrage si retine noi audiente.
Ce inseamna curatarea continutului?
Curatarea continutului este procesul de gasire si colectare a continutului online, astfel incat sa il puteti distribui pe propriile canale. Spre deosebire de marketingul de continut, curatarea nu implica crearea propriului continut. Ceea ce presupune este o investigatie pe web in care este selectat continut util pentru audienta si diseminat, urmarind cresterea valorii marcii in sine si retinerea utilizatorilor prin continut de interes.
Rolul curatorului de continut
Utilizarea internetului a multiplicat exponential informatiile primite zilnic, motiv pentru care este de o importanta vitala ca un brand sa iasa in evidenta si sa ofere continut atractiv, agil si distractiv, care sa-l faca sa fie amintit.
Curatorul de continut este persoana responsabila cu acea selectie si investigare a continutului care permite adaugarea de valoare publicului, oferind in acelasi timp valoare adaugata companiei. Acest continut poate fi o postare interesanta, o imagine, un tweet, un sfat de la un lider de opinie, printre altele.
Aceasta cifra a trecut de la a fi un moft la o adevarata necesitate, deoarece companiile care se uita doar la sine si nu au un spirit curios si explorator incep sa-si piarda capacitatea competitiva si inovatoare pe piata.
De ce este important sa facem curatarea continutului?
Pe masura ce tot mai multe companii adopta strategii de marketing pentru a se pozitiona, Web-ul devine din ce in ce mai plin de continut. Proprietarii de afaceri din intreaga lume incearca sa pretinda un loc in industriile lor si produc mult continut in timp ce o fac. Acest lucru duce la o situatie denumita adesea otravire.
Cand exista atat de multe institutii media care scriu despre un anumit subiect, utilizatorii sunt provocati sa-l parcurga si sa gaseasca informatii de calitate. Prin urmare, daca o companie opteaza pentru curatarea continutului ca parte a strategiei sale, ii ajuta pe clienti sa obtina rapid informatii bune si poate deveni o sursa de consultare constanta.
Necesitatea deinfoxarii in Societatea Informationala
Societatea Informationala este denumirea data contextului economic, politic, sociologic si cultural in care traiesc astazi majoritatea fiintelor umane, caracterizat de diverse fenomene care sunt posibile datorita utilizarii intensive si evolutiei tehnologiilor informatiei.
Internetul a fost implantat in fiecare spatiu cu o viteza necunoscuta pana acum, determinand ca informatiile sa fie produse la scara larga. In acest sens, curatarea continutului apare ca o modalitate rationalizata de cautare si filtrare a informatiilor, de caracterizare ulterioara a acesteia si re-diseminare furnizata cu acea valoare adaugata.
Companiile pot beneficia de aplicarea acesteia pentru a-si concentra atentia publicului tinta asupra anumitor probleme si subiecte strategice si astfel pentru a evita dispersarea de informatii predominanta in retea.
Cum sa faci o curatare buna a continutului?
Scopul curarii continutului nu este doar de a va mentine publicul fericit, ci si de a atrage noi utilizatori. Deci, cum va puteti asigura ca timpul petrecut cu curatarea continutului va fi util si va iesi in evidenta pentru publicul tinta?
Iata cateva sfaturi pentru ca munca ta ca curator de continut sa fie fructuoasa. Acesta nu este un pas cu pas, este un simplu ghid de bune practici de care poti tine cont atunci cand faci aceasta lucrare.
1. Identificati interesele audientei dvs
In momentul culegerii informatiilor, este important sa stiti care sunt interesele si nevoile publicului pentru a oferi continut util. Desigur, este foarte important ca acestea sa fie aliniate cu obiectivele companiei.
Pentru aceasta, este foarte util sa apelam la o persoana cumparator, adica la o reprezentare fictiva a potentialului nostru client. De asemenea, puteti folosi intrebari precum:
- De ce acest continut poate fi util pentru publicul meu?
- Este o sursa de incredere?
- Ce il diferentiaza de restul pentru a merita sa fie impartasit?
- Este aliniat cu perceptia asupra marcii mele de catre utilizatori?
2. Cautati, filtrati si organizati-va continutul
Tinand cont de nevoile utilizatorilor dvs., puteti incepe sa cautati continutul. Utilizarea surselor precum retelele sociale, site-urile web si agregatoarele este o modalitate buna de a incepe.
Apoi, filtrati continutul in functie de cat de relevant este acesta pentru marca si publicul dvs. De asemenea, este important sa luam in considerare calitatea si limbajul folosit pentru a sti daca este in concordanta cu cel al marcii noastre.
In cele din urma, organizeaza-l in planul tau de continut si salveaza sursele pentru o utilizare ulterioara.
3. Adaugati o nota personala
Incercati sa adaugati ceva util continutului dvs. organizat. Desi nu este un punct obligatoriu, da un aer proaspat publicatiei si permite utilizatorului sa cunoasca punctul tau de vedere despre ceea ce impartasesti.
De asemenea, puteti alege sa creati o imagine din continutul pe care il partajati. In acest fel, ajuti utilizatorul sa relationeze cele doua concepte, cel al marcii tale (vizual) si cel pe care il distribui (continut).
4. Mentionati sau etichetati sursele dvs
Retineti ca curatarea se refera la distribuirea continutului, nu la insusirea acestuia. Nerespectarea acestui lucru nu este considerata doar o practica proasta, ci ofera si un aspect prost brandului.
Puteti folosi resurse precum „sharing” pe retelele sociale, astfel incat utilizatorul sa poata identifica direct sursa originala a continutului. Pe platforme precum Instagram puteti folosi semnul la (@) pentru a mentiona autorul original.
5. Distribuiti si masurati continutul dvs
Combina continutul tau organizat cu propriul tau continut. Desi nu exista o cifra exacta a cat procent ar trebui sa aiba fiecare, este important ca propriul tau continut sa fie de calitate, util si original.
Apoi publica-l pe diferitele tale canale si analizeaza comportamentul publicului tau. In acest fel vei putea sti care platforma functioneaza cel mai bine pentru tine; revizuiti comentariile si analizati cat de mult implicare au pentru a aplica imbunatatiri pentru o noua strategie.
Beneficiile curatarii continutului
Pe parcursul postarii iti vei da seama ca curatarea continutului are mari avantaje, mai jos le detaliem pe cele mai notabile:
Economisire de timp
Desi continutul original este de mare valoare pentru utilizatori, dureaza mult mai mult decat partajarea. Prin urmare, recurgerea la curatarea continutului trebuie sa faca parte din strategie.
Economiile de timp nu sunt reprezentate doar pentru scriitor, ci si pentru personalul implicat in design si toti membrii echipei implicati in crearea de continut nou.
Loialitate fata de public
Crearea de retele sociale sau canale de comunicare este esentiala. Nu doar pentru a comunica noutatile si serviciile unei companii, ci si pentru a crea o comunitate.
Continutul organizat poate face ca publicul sa creeze un interes pentru marca si sa se conecteze cu acesta pana la punctul de a-l folosi ca mijloc de consultare sau de divertisment oricand doreste.
Retineti ca nu sunteti singurul care are autoritatea sa vorbeasca despre ceva, prin urmare, oferirea altor marci de voce pentru a aprofunda intr-un subiect sau a comunica punctul lor de vedere va fi de mare valoare pentru publicul dvs.
Construirea relatiilor
Curatarea continutului nu numai ca mareste legatura dintre marca si utilizatorul dvs., ci va permite, de asemenea, sa creati noi relatii cu acei media, marci sau lideri de opinie carora le facem ecou.
Mentionand sursa, ii aratam ca avem un interes real fata de continutul pe care il ofera si facilitam colaborarile viitoare.
Demonstrati fiabilitate
Curatarea unui continut bun demonstreaza ca exista o nevoie constanta de a fi la curent cu noutatile din industria dvs. Acest lucru il face pe utilizator sa stie ca de fiecare data cand distribuiti ceva, va merita citit.
Completeaza-ti calendarul
In retelele de socializare este esential sa comunici in fiecare zi. In unele, este posibil sa trebuiasca sa apara de mai multe ori pe zi. Prin urmare, cantitatea de continut pe care trebuie sa o generati este de volum mare. Prin curatarea continutului, vei putea umple spatiile din calendarul tau in care te simti goala sau in momente in care ideile inovatoare sunt rare.
5 instrumente pentru curatarea continutului
Tampon
Acest prim instrument de curatare a continutului difera de altele prin capacitatea sa de a analiza postarile utilizatorilor si de a vedea acoperirea pe care au avut-o, retweet-uri si mentiuni.
Acest instrument este foarte util pentru curatorii de continut, deoarece va permite sa salvati postari in timp ce navigati pe web. Are marele avantaj de a permite folosirea comentariilor si a evidentierii pentru ca ulterior sa stii ce intentie sau idee ai avut cand ai citit-o.
Feedly
Feedly este unul dintre instrumentele preferate ale bloggerilor. Va permite sa colectati continut din sursele preferate de public si sa le clasificati in grupari tematice. Acest lucru este util pentru a planifica liniile tematice din care va veti alimenta continutul.
TalkWalker
Aceasta aplicatie Hootsuite este un instrument de ascultare sociala care are o functie de alerta atat pentru web, cat si pentru tendintele retelelor sociale. Aceste subiecte trebuie atent selectate si limitate pentru a evita primirea de avalanse de informatii in fiecare zi si producerea efectului opus.
Unul dintre marile avantaje este ca, fiind legat la Hootsuite, iti permite sa partajezi continut imediat fara a fi nevoie sa treci printr-o alta aplicatie.
Pentru toate cele de mai sus, putem spune ca Curatorul de continut este un profesionist necesar pentru a ajuta companiile sa-si clarifice prezenta pe web, intr-un moment in care oamenii il navigheaza in cautarea de continut nou si original.
Vorba in gura este o optiune care continua sa functioneze, desi chiar si companiile mari care nu au nevoie de vizibilitate online pentru a supravietui se gandesc sa aiba o prezenta pe web, nu doar interactionand prin intermediul retelelor sociale, dar si oferind continut care contribuie la crearea curentelor de opinie si, in cele din urma, obtineti o legatura mai stransa intre cititor si marca dvs.