Tesla a inregistrat profituri record luni – al treilea trimestru consecutiv consecutiv – intrucat castigurile ajustate au atins pentru prima data marca de 1 miliard de dolari.
Compania a inregistrat venituri totale de 9 miliarde de dolari. Aceasta a fost usor mai mica decat vanzarile din al patrulea trimestru, dar a crescut cu 75% fata de perioada din anul anterior.
Veniturile au fost partial retinute, intrucat au incetat sa mai construiasca cele mai scumpe modele ale sale , Modelul S si Modelul X, pe parcursul trimestrului, pe masura ce se pregatea sa lanseze noi versiuni ale acestor vehicule si sa faca fata unei penurii de cipuri de computer care a supus intregul industria auto.
Dar Tesla a spus ca a rezolvat deficitul de cipuri “partial pivotand extrem de repede spre noile microcontrolere, in timp ce dezvolta simultan firmware pentru noile cipuri produse de noii furnizori”. CEO-ul Elon Musk le-a spus investitorilor luni mai tarziu ca lipsa cipurilor este ,,o problema uriasa” pentru Tesla si ca compania ,,are unele dintre cele mai dificile provocari ale lantului de aprovizionare pe care le-am experimentat vreodata”.
Actiunile companiei au scazut cu 3% in tranzactionarea premarket.
Acesta a declarat ca livrarile sale ale noului model S ,,ar trebui sa inceapa foarte curand”. Dar aceasta a fost aceeasi previziune facuta atunci cand a raportat rezultatele trimestrului IV in urma cu trei luni. Musk a parut din nou mai precaut decat declaratia de castiguri a companiei, spunand ca a intampinat ,,doar o multime de probleme” cu noile Model S si Model X. El a spus ca livrarile Modelului S vor relua livrarile ,,probabil luna viitoare” si ca livrarile de volum ale celor doua masini nu s-ar relua pana in al treilea trimestru.
Compania a fost ajutata si de o investitie in bitcoin. Compania a dezvaluit anterior ca a investit 1,5 miliarde de dolari in bitcoin in trimestrul respectiv, cu o parte din numerarul sau la indemana. Acesta a spus ca vanzarea de bitcoin in aceasta perioada a avut ca rezultat un profit de 101 milioane de dolari.
Nu cu mult timp in urma, Tesla pierdea bani in majoritatea sferturilor si risca sa ramana fara bani . Nu a raportat trimestre profitabile consecutive pana la sfarsitul anului 2018 si a continuat sa piarda bani din nou in prima jumatate a anului 2019.
Dar a fost profitabil incepand cu al treilea trimestru al anului 2019, iar actiunile au crescut de atunci, crescand cu 1349% de cand a raportat profitul in al treilea trimestru in 2019. Este una dintre cele mai valoroase companii ale natiunii, iar actiunile sale valoreaza mai mult decat valoarea combinata a celor mai mari sapte producatori auto din lume.
Iar castigurile ajustate din primul trimestru ar putea depasi cele ale unor producatori auto consacrati, cum ar fi Ford ( F ) , conform previziunilor analistilor, chiar daca Ford vinde mult mai multe masini.
Musk a declarat ca compania ar trebui sa-si poata tine obiectivul pentru o crestere mai mare de 50% a vanzarilor in acest an, ceea ce ar duce la vanzari peste marca 750.000 si ca va putea continua o crestere a vanzarilor de 50% anual, dincolo de aceasta. Are fabrici in constructie in Texas si Germania, desi a avertizat luni ca asteapta doar productia initiala limitata de la fabricile respective anul acesta. El a spus ca cele doua fabrici nu vor avea productie de volum pana in 2022.
Musk si alti directori ai Tesla au aparat functia Pilot automat al companiei, care a fost punctul central al unui accident fatal recent al unei Tesla intr-o suburbie din Houston, in care politia a spus ca anchetatorii erau siguri ca nimeni nu era pe scaunul soferului in momentul accidentului.
Lars Moravy, vicepresedintele Tesla pentru ingineria vehiculelor, a declarat ca compania lucreaza cu anchetatori federali de siguranta si politie locala. El a spus ca, deoarece volanul a fost ,,deformat”, acum se crede ca de fapt era cineva pe scaunul soferului in momentul prabusirii. Si el a avertizat ,,investigarea in continuare a vehiculului si accidentele raman”.
Musk a spus ca compania face progrese mari in dezvoltarea de autoturisme complet autonome si considera ca va fi factorul cheie care o va distinge de alte companii.
“In acest moment, oamenii se gandesc la Tesla ca la o companie de automobile sau o companie de energie. Cred ca pe termen lung, oamenii se vor gandi la Tesla la fel de mult ca o companie de robotica AI [inteligenta artificiala], ca si noi o companie de automobile sau o companie de energie”, a spus el. a spus. ,,Cred ca dezvoltam una dintre cele mai puternice echipe de AI si software din lume.”
Unii critici ai Tesla au pus sub semnul intrebarii puterea castigurilor sale, subliniind faptul ca castigurile sale ,,ajustate” exclud unele costuri precum compensarea stocurilor.
Dar multe companii raporteaza castiguri ajustate, precum si o versiune mai stricta a venitului net care urmeaza principiile contabile general acceptate sau rezultatele GAAP. Si chiar in conformitate cu aceste reguli GAAP, Tesla a raportat un venit net de 438 milioane dolari, el insusi un record.
Dar criticii spun din nou ca Tesla pierde bani din vanzarea de masini si panouri solare , celelalte activitati principale ale sale, si ca depinde de vanzarea a 518 milioane de dolari in credite de reglementare de care au nevoie alti producatori de automobile pentru a se conforma regulilor de mediu, precum si a profitului a raportat despre tranzactiile cu bitcoin.
Veniturile si veniturile ajustate au depasit prognozele analistilor de pe Wall Street anchetati de Refinitiv, desi, pe baza GAAP, venitul sau net a scazut putin sub asteptari.