Marketing afiliat: ce este si cum sa-ti faci site-ul profitabil

Unul dintre scopurile cu care majoritatea oamenilor creeaza un blog este acela de a obtine un venit suplimentar. Pasiunea pentru informatie sau sectorul caruia ne dedicam, precum si dragostea pentru scris, sunt motive comune pentru care am amenajat un spatiu de acest tip.

In cazul companiilor, in plus, pozitionarea catalogului lor pe site-uri care sa le permita sa-si amplifice vizibilitatea este o optiune pe care o pretuiesc din ce in ce mai mult. Si tu, stii sa implementezi o strategie eficienta de crestere a profiturilor tale sau ale companiei tale? Daca vrei sa stii ce este marketingul afiliat, aceasta este postarea ta.

Ce este marketingul afiliat

Marketingul afiliat este una dintre cele mai utilizate metode de a castiga bani pe internet. Vorbim despre un tip de marketing in care o companie (advertiser) isi recompenseaza afiliatii (sponsorii) pentru fiecare vizitator sau client (consumator) pe care il genereaza.

Cei care folosesc de obicei aceasta tehnica (pe care o numim afiliati) sunt de obicei persoane sau companii care, printr-o retea de afiliati, ajuta la promovarea unui produs sau serviciu care, fara a fi al lor, le permite sa obtina un comision prin generarea de clicuri sau vanzari pe care le provoaca cu legaturile lor.

In marketingul afiliat sunt implicati patru actori , pe care ii vom diferentia mai jos:

  • Advertiser: sunt proprietarii produselor sau serviciilor care sunt promovate si obiectivul lor este de a optimiza vanzarile si de a ajunge la publicul lor potential, pentru care lanseaza campanii de afiliere.
  • Afiliat: cunoscuti si ca sponsori, acestia se ocupa de generarea de trafic prin diferite strategii (SEO, PPC, campanii de retea…) catre link-ul ales de advertiser cu scopul de a-si monetiza traficul web prin promovarea produselor sau serviciilor. a firmei de publicitate.
  • Consumatorul: este clientul care navigheaza pe net si care este cautat sa incite sa click pe reclama implementata pe site-ul afiliatului. Acest anunt are de obicei o adresa care este urmarita. Cand clientul face o actiune (care ar putea fi deschiderea unui link, completarea unui formular sau efectuarea unei achizitii), comerciantul plateste afiliatul.
  • Retele de afiliere: cunoscute si sub denumirea de retele de continut, sunt platformele aflate in slujba comerciantilor si afiliatilor in care ambii actori pot lucra la o strategie de afiliere. Acestia au responsabilitatea de a clarifica bazele dintre cele doua parti si de a garanta protectia ambelor.

Originea marketingului afiliat

Desi exista diferite versiuni despre cum a aparut marketingul afiliat, cea mai cunoscuta si acceptata dateaza din 1996, cand fondatorul Amazon, Jeff Bezos, s-a intalnit la un eveniment cu creatorul unui site web care dorea sa vanda carti prin intermediul retelei fara trebuind sa le comercializeze.

Bezos, care este considerat creatorul marketingului afiliat, a propus o metoda prin care sa linkati acel site la Amazon pentru a permite acestui vanzator sa-si indeplineasca obiectivul in acelasi timp in care celebra companie a primit un comision pentru fiecare copie vanduta pe site-ul dvs. si referit prin site -ul de origine.

Principiile marketingului afiliat

Modelul de afiliere cere ca toti clientii potentiali sa fie inregistrati pentru a identifica clar ca este un rezultat generat prin afiliere. Pentru a intelege mai bine cum sa controlati intregul proces, este bine sa aveti clar principiile marketingului afiliat:

Luati in considerare relevanta

Daca dorim sa promovam un produs sau serviciu afiliat, trebuie sa stim daca este relevant pentru publicul nostru si daca se potriveste (daca exista consecventa) cu brandul nostru. In acest fel vei sti daca este posibil sa generezi interesul utilizatorilor tai.

Un sfat bun este sa segmentezi ofertele afiliatilor la care vrei sa lucrezi in diferitele canale sau continut cu care lucrezi, pentru a ajunge la audiente mai legate de anumite produse si servicii.

Vinde doar ceea ce stii

Credibilitatea ta este in joc, de aceea ar trebui sa pariezi pe prezentarea publicului tau doar a produselor sau serviciilor in care ai incredere, pe care le cunosti si care sunt de calitate. Crezi ca este usor sa recastigi increderea unui public caruia i se vinde un produs care are prea putin de-a face cu ceea ce s-a promis.

Te poti juca cu comparatii, lucrand cu preturi si produse diferite, tinand mereu cont ca preturile sunt in concordanta cu piata actuala. Nu uitati niciodata ca promovarea produselor sau serviciilor pe care nu le cunoastem va va aduce numai consecinte nefaste pe termen scurt sau lung.

Foloseste-ti experienta

Mai ales cand vine vorba de vanzare. Asa cum am spus in punctul anterior, acorda spatiu ceea ce ai incercat pentru tine, ceea ce iti va creste credibilitatea si iti va permite sa fii identificat ca cineva cinstit daca promisiunile oferite de produsele sau serviciile pe care le promoveaza sunt indeplinite.

Utilizati piese simple

Nu credeti ca lucrand cu bannere animate sau reclame cu sunete care invadeaza utilizatorul veti provoca un impact mai mare. In primul rand, pentru ca este probabil ca, daca lucrezi cu bucati mici subtile, extensia Adblock pe care tot mai multi oameni o instaleaza in browserele lor sa elimine complet prezenta reclamelor tale.

Pariati pe link-uri profunde care arata cat mai organic posibil si cuantifica numarul de link-uri cu care lucrati. Adica nu abuzati! Asa cum se spune adesea, micile like-uri si cele mai multe anvelope . Daca nu tineti cont de acest lucru, s-ar putea reduce drastic timpul pe care utilizatorii il petrec pe site-ul dvs. web.

Faceti clare conflictele de interese

A fi transparent si onest va functiona intotdeauna in favoarea ta, mai ales daca iti testezi utilizatorii. Este important ca publicul tau sa poata identifica ca vorbesti despre produse sponsorizate, lucru care a dat multe de vorbit in ultimele luni din cauza reglementarii publicitatii influencer care a intrat in vigoare in Spania la inceputul anului 2021.

Fii rabdator

Nu fortati inserarea de campanii daca in acest moment nu gasiti una care sa va seduca publicul. Cu siguranta ca are mai mult sens sa-i incurajezi sa te urmareasca pe profilurile tale de pe retelele de socializare si sa se aboneze la comunicarile tale prin e-mail (cu asta poti face campanii mai tarziu) decat sa-i invadezi cu o campanie irelevanta pentru a obtine cateva clicuri.

Creati liste de corespondenta

Lucrati neobosit pentru a crea o baza de date buna de utilizatori cu care puteti lucra o strategie de email marketing prin care interactionati cu ei in mod regulat. Cu aceasta puteti comunica urmatoarele campanii.

Avantajele si dezavantajele marketingului afiliat

Pentru a putea evalua singur daca modelul de afiliat va poate beneficia, este important sa tineti cont de avantajele si dezavantajele pe care le presupune aceasta strategie de marketing. Sa incepem cu avantajele sale:

  • Din partea afiliatilor, tot ce trebuie sa faci este sa atragi trafic catre promotiile agentilor de publicitate pentru a obtine profit. Dincolo de procesul initial si de inserarea legaturii, efortul este minim.
  • Agentul de publicitate plateste numai daca au loc actiuni si rezultate.
  • Economisim timp in crearea produselor.
  • Ca afiliati, nu este necesar sa sustineti clientii, deoarece este ceva ce corespunde companiilor de publicitate.
  • Este un sistem mai eficient decat publicitatea online.

Dar cum ramane cu dezavantajele sale? Iata pe cele principale:

  • Afiliatul isi foloseste timpul si banii pentru a oferi un spatiu agentului de publicitate fara a fi sigur de beneficiul economic.
  • Clientii pe care ii primim ca afiliati nu sunt ai nostri, ci de la companiile cu care suntem afiliati, asa ca relatia noastra cu acestia este efemera.
  • Numarul de promotii este de obicei limitat, deoarece daca abuzam de implementarea actiunilor de afiliere, utilizatorul ar fi usor saturat.
  • Trebuie sa ne gandim strategic unde sa plasam linkul de afiliat si, daca dorim sa facem actiunea vizibila in mod optim, va fi necesar sa cream campanii promotionale, asa cum am face cu produsele si serviciile noastre.

Tipuri de marketing afiliat

Cunoasteti diferitele tipuri de afiliere care exista si cum ajuta acestea la atingerea obiectivelor de vanzari care caracterizeaza marketingul afiliat? Va prezentam cele mai comune sase tipuri:

Site-uri web

Acestea sunt pagini dedicate unui anumit continut care sunt folosite de agentii de publicitate pentru a-si contacta publicul potential, deoarece utilizatorii vin la ei la alegere. Am gasi aceasta categorie pe site-uri web precum magazine virtuale, agentii de turism sau site-uri care ofera cadouri promotionale.

Cash-back

Sunt platforme care au o baza de utilizatori inregistrati in care sunt atribuite puncte valorificabile pentru produse sau servicii, precum si reduceri sau promotii in cazul in care se desfasoara anumite actiuni. Baza de date este de acord sa primeasca promotii sau beneficii pentru ca face parte din acestea.

Utilizatorii fac achizitii si primesc o recompensa in schimb. Ganditi-va, de exemplu, la cluburi de magazine precum FNAC sau lantul dvs. de cinematograf preferat, care in schimbul mai multor achizitii va ofera preturi mai mici sau floricele gratuite in schimbul punctelor pe care le generati cu vizitele.

Afilierea la motorul de cautare

Afiliatii platesc pentru a se pozitiona in motoarele de cautare, cautand achizitia de trafic calificat. Este ceva care se lucreaza de obicei cu Google printr-un sistem de licitare in Google Ads. Am scris o postare ampla despre asta!

Baze de date de email marketing

Stiti ca exista baze de date ale companiilor care cuprind datele a milioane de utilizatori inregistrati care au fost candva de acord sa primeasca promotii comerciale prin email? De asemenea, este comercializat cu aceste baze de date, permitand achizitia unui volum mare de utilizatori cu care este indicat sa desfasoare campanii de segmentare profunda. Sfatul nostru este sa va creati propria baza de date.

Baze de date de co-inregistrare

Sunt baze de date in care utilizatorul s-a inregistrat direct din anumite oferte, permitand transferul datelor acestora catre agentii de publicitate dintr-un anumit sector in care isi exprima interes. In plus, acestia se pot inregistra in liste diferite prin simpla bifare a unei casete dintr-un formular.

Retelele de afiliati

Retelele de afiliati sunt platforme care isi propun propriile retele de afiliati, in care agentii de publicitate si afiliatii interactioneaza, accepta contracte de colaborare, publica si extrag piese publicitare, isi gestioneaza conturile…

Cum sa lucrezi marketing afiliat

Marketingul afiliat este specializat in obtinerea de rezultate, cuprinzand un ciclu regulat care incepe atunci cand un utilizator viziteaza un site web afiliat si este afectat de o promotie convenita cu agentul de publicitate.

Pentru a intelege cum sa lucrati optim marketingul afiliat, sa vedem pasii prin care va recomandam sa lucrati la strategia dvs. de marketing afiliat:

Alegeti o piata de nisa

Este mai inteligent sa selectezi o nisa de piata decat un produs in sine, deoarece astfel vei putea pozitiona mai multe produse. Este important sa va informati cat de mult puteti despre aceasta piata pentru a fi clar despre posibilitatile ei. Dupa cum veti deduce din bunul simt, lucrul este ca nisa pe care o alegeti este direct legata de site-ul dvs.

Selectati ofertele dvs. de afiliat

Odata ce ai selectat nisa care te intereseaza, trebuie sa alegi ce produse vrei sa promovezi. Acesta este momentul cheie pentru a investiga care va intereseaza cel mai mult in ceea ce priveste comisioanele, ratele de conversie si reclamele furnizate de advertiser.

Desi, ca in orice strategie de marketing, veti invata testand si comparand beneficii in functie de strategia aleasa, va recomandam sa petreceti timpul necesar analizand contractul la care ajungeti cu fiecare companie.

Construieste-ti pagina de destinatie

Daca vrei sa dai sens strategiei tale de marketing afiliat, te sfatuim sa dedici un anumit spatiu ofertelor tale de afiliat, fie printr-o pagina dedicata exclusiv ofertelor pe care vrei sa le prezinti publicului tau, fie trimitand un email sporadic in care discutati cu abonatii dvs. despre beneficiile achizitionarii produselor afiliatilor dvs. Posibilitatile de a face aceste produse vizibile sunt nesfarsite!

Creati raspunsuri automate

Nu vrem sa spunem ca lasi deoparte atentia personalizata a publicului tau, dar te va ajuta sa ai o serie de mesaje prestabilite legate de strategiile tale de marketing afiliat in care oferi informatii de baza. Fa-o incercand sa adaugi valoare abonatilor tai si nu uita sa includa linkurile tale de afiliat personalizate.

Genereaza trafic

O poti face prin tehnici SEO, lucrand la diseminarea strategiei tale de marketing afiliat prin retelele tale de socializare sau adaugand valoare acestor produse prin crearea de videoclipuri. Vei sti ce functioneaza cel mai bine pentru tine incercand diferite tehnici. Experienta te va ajuta sa stii ce iti da rezultate mai bune!

A fi platit

Cand atingeti suma minima pentru care platforma retelei de afiliati iti va face un venit, vei primi venitul tau. Misiune indeplinita! Nu uitati sa nu va concentrati pe un singur produs, revizuiti constant pasii anteriori si adaugati produse noi bazate pe produsele si serviciile care va ofera cele mai bune rezultate.

Si, mai presus de toate, ai rabdare: incetul cu incetul vei vedea cum se extind campaniile si rezultatele tale.

Exemple de marketing afiliat

Afiliatii Amazon

Programul de marketing afiliat al Amazon este unul dintre cele mai mari din lume, ajutand creatorii de continut, editorii si bloggerii sa-si monetizeze traficul.

Astfel, utilizatorii care fac parte din acesta folosesc instrumente de creare de linkuri cu ajutorul carora isi redirectioneaza publicul catre recomandarile lor si castiga astfel bani prin achizitii si programe afiliate, castigand comisioane de pana la 12%.

Tradedoubler

Axat pe furnizarea de tehnologie de inalta performanta si solutii de marketing de performanta, Tradedoubler este una dintre cele mai cunoscute platforme de marketing afiliat, cu o istorie de 21 de ani in spate. Peste 2000 de companii lucreaza cu acesta, facand afaceri cu peste 81 de tari astazi.

Cand va alaturati acestuia ca agent de publicitate, trebuie doar sa selectati ce marci si programe de afiliere va intereseaza cel mai mult pentru a va acumula castigurile intr-o punga pe care o puteti descarca cand ajungeti la o plata minima.

HSN

Daca urmaresti un influencer care iubeste sportul, este foarte probabil sa fi dat peste acest brand spaniol care s-a nascut in urma cu mai bine de 10 ani ca un mic magazin si a devenit un reper in dietetica naturala si nutritia sportiva.

Programul dvs. de afiliere necesita o verificare initiala de catre echipa dumneavoastra (pentru a verifica continutul publicat de posibilul asociat) pentru a va promova ulterior produsele printr-un panou de control in care fiecare asociat isi creeaza propriile linkuri, imagini si categorii, oferind comisioane de pana la 10% per achizitie generata.